8 Temmuz 2017 Cumartesi

Galip Tekin'i Kaybetmek...

Ümit Kireççi
...
Her hafta koşturur dağıtımın hemen ardından Gırgır dergisi alır önce Galip tekin'in sayfasına bakardım. Daha doğrusu dergide olup olmadığına... Eğer varsa günüm başka bir aydınlanırdı. Hatırlarım, dün gibi hatırlarım çünkü macera çizgi romanı okumayı seven biri olarak okuma alışkanlığıma en yakın çizgiler ona aitti. Mizah türü çizgi romanları ve karikatürleri sevmediğimden değil tabi ama o bir başkaydı... Galip Tekin, İskenderun'da geçen sıkıcı ergenliğimin ve ilk gençliğimin destekçisiydi... Başka... Söylenenler söylendi. Onu daha iyi tanıyanlar, dostları, öğrencileri, iş arkadaşları ve eğitim camiası onu ayrıntılı anlattı. Bana daha fazlası düşmez onların yanında...

Ancak bir pişmanlığımı da paylaşmazsam olmaz. Yakın zamanda gerçekleşen bir çizgi roman etkinliği düzenlerken "Galip Tekin de gelsin mi?" diye sormuştu Mehmet Emin Adanalı ve ben "Seneye, bir sonrakine gelsin, sıkıştırmayalım" demiştim... İyi halt etmişim... 

Geriye elimde sadece yedi sene öncesinden çekilen fotoğrafımız kaldı. Ben konuşuyorum, Galip usta tarif ettiğim şeye bakıyor yanıt vermek için, deli oğlumsa poz veren tek kişi objektife...

Öte yandan tarihe geçti Galip Tekin. Hem de mizah çizgi romanları arasından sıyrılarak macera çizgi romanı yaparak. Onlarca sanatçıyı etkileyerek ve adını yurt dışında da duyurarak. Didier Pasamonik onun ardından kısa bir yazı almış kaleme: Mort de Galip Tekin, l’une des figures majeures de la bande dessinée turque

Hemen her ÇROP Türk Çizgi Roman Okurları Ödülleri'nde bir ödül almıştı büyük usta... Eserleriyle çizgi roman meraklılarını etkiledikçe yaşayacak, her daim ödül almayı sürdürecektir.

Işıklar içinde uyu... 

Hiç yorum yok:

Linkler

Related Posts with Thumbnails